Wiek Podczas gry nasz bohater starzeje się, co wydatnie odbija się na jego predyspozycjach (np. w walce szermierczej). Po osiągnięciu maksymalnego progu (około 40 lat na karku), będzie on zmuszony do przejścia na zasłużoną emeryturę (oryginalna instrukcja podaje błędne informacje) – na szczęście tylko w teorii, gdyż w praktyce gracz może grabić, palić i mordować będąc nawet stuletnim dziadkiem. Stan naszego zdrowia uzależniony jest od wieku bohatera, co obrazuje poniższa tabelka:
Zdrowie
| Wiek
| Wiek (U)
| Wiek (U/P)
| Excellent
| 18
| 18
| 18
| Fine
| 21
| 21.5
| 22.5
| Good
| 24
| 25
| 27
| Fair
| 27
| 28.5
| 31.5
| Poor
| 30
| 32
| 36
| Poor
| 33
| 35.5
| 40.5
| Falling
| 36
| 39
| 45
| Falling
| 39
| 42.5
| 49.5
| 42
| 46
| 54
|
Nasz bohater rozpoczyna zmagania posiadając stan zdrowia na doskonałym (Excellent) poziomie. Systematycznie, co trzy lata, obniża się jego wartość. Gracz, który święci czterdzieste drugie urodziny, jest zmuszony do przejścia na emeryturę, ale tylko w przypadku, gdy zdecyduje się na podział łupów (nie wolno mu podjąć nowej ekspedycji). Jeśli jesteś na tyle zręcznym korsarzem, aby utrzymać morale załogi na wysokim poziomie, możesz bez problemu pływać do momentu, w którym Sid Meier’s Pirates! obrzydzi Ci się lub znudzi.
|